Min kost och träning med min nya PT

Hej allihopa!
Som en del av er har sett så kommer jag snart börja träna med en personlig tränare, och det ska bli så roligt! Det är årets PT 2014 som kommer träna mig, Oscar PT. Från och med nu kommer jag få hjälp att nå mina mål, och jag är riktigt exalterad! Jag är riktigt glad att jag får den här chansen. Vi har träffats tre gånger och planerat. Vid första mötet så pratade vi om hur min träning ser ut idag och om vilka mål jag vill nå, meningen med min träning. Vid andra mötet pratade vi kost, och jag fick ett rekommenderat kostschema, jag får ändra i det och äta vad jag vill men principen ska ge lika. Jag visste mycket om kosten, men en del nya saker lärde han mig och hur mycket jag nu behöver äta för att nå mina mål.
 
Nu i söndags träffade jag Oscar igen, vi var på gymmet där han jobbar och han lärde mig massor om Styrketräningsteknik! Om hur man ska tänka med positiv och negativa rörelser, droppa vikten eller reps, olika träningzoner, statiskträning och mycket mer. Så det känns grymt och jag känner att jag lärde mig mycket. Så med dem kunskaperna ska jag fortsätta min träning som jag gör tills på fredag då vi kör vårt första gympass tillsammans, vi kommer träna mage och rygg, sedan får jag mitt träningsschema. 
 
MINA MÅL:
Mina mål med min träning här framöver är att bli större, må bättre, bli mer uthållig, styrketräna och gå upp ca 7 kg helt/mestadels i muskler. Vi kommer träna allsidig träning för att träna hela kroppen och även öka konditionen. Ett mål jag har är att arbeta med mina axlar, armar och rygg. Så målen är alltså att bli stark i hela kroppen. Syftet är inte att träna för att bli extrem, utan bara bli stark och välmående. Jag kommer väga och mäta mig själv varje vecka för att kunna följa mina framsteg. 
 
MITT KOSTSCHEMA
Jag ska äta 6 måltider per dag, en rejäl frukost, rejält mellanmål, lunch, rejält mellanmål, middag och ett litet kvällsmål. Jag ska alltså äta ungefär var tredje timme. Detta för att hålla blodsockret på en stabil nivå genom hela dagen, hålla förbränningen uppe och för att få in tillräckligt mycket mat i min vardag som jag behöver den kommande tiden för att bygga upp muskler. Jag kommer inte dela med mig hur mitt kostschema ser ut exakt, för jag vet att många jämför sig! Men jag ska äta goda kolhydrater under dagen (frukost, mellis, lunch och mellis) och till middag och kvällsmål ska jag helst utesluta kolhydratskällor. Middagar och kvällsmål kommer se ut som så att de ska vara riktigt proteinrika. Jag kommer i fortsättningen äta mycket protein i form av kyckling och annat kött, kvarg och keso, ägg och äggvita, proteinpulver (även questbars såklart) och kolhydrater gärna ifrån havre, quinoa, råris (och andra bra gryn), frukt, grönsaker och fett från fina källor såsom lax, avokado och valnötter osv. Jag kommer även ta tillskott, Omega 3 och D-vitamin då jag med min ekonomi inte har råd att köpa tillräckligt mycket lax och annan fet fisk. 
 
Så från och med nu här på bloggen kommer jag skriva om min resa, hur det går med min träning och min kost. Jag kommer även posta bilder och jag kommer visa hur mitt träningsschema kommer se ut. Hoppas ni kommer tycka att det är intressant att läsa :)
 
Kram på er alla, ha en fortsatt trevlig måndagskväll<3 Ta hand om er<3<3<3
 
2015, 18, personlig träning, personlig tränare, pt, fitness, oscar pt, träning, kostschema, träningsschema, protein,