Förr eller senare exploderar jag

Igår så hade jag en rätt stressig men rolig dag, var tvungen att dela ut all reklam under Söndagen (brukar ta hälften på Lördagen) så började dagen med att dela ut reklam och sedan sticka ner till stan för att träffa min bästis Johanna. Vi åt lunch på ett av våra favvoställen "Java" här i Örebro. Vi hade så trevligt, vi pratade både om min London resa och hennes sommarjobb, så himla coolt då hon typ jobbar på en "militärskola" eller liknande :) Efter en tag var jag tvungen att ta mig hem för att fortsätta att dela ut resten av reklamen (i regnet!), avrapportera den för att sedan käka och ta mig ner till stan igen för att träffa min andra bästis. Vi skulle gå på bio, vi såg "Förr eller senare exploderar jag" och den var så bra!

Snabbrecension:
"Förr eller senare exploderar jag" handlar om Hazel och Gus som är två tonåringar som har en hel del gemensamt, dem båda lider av cancer av olika slag men dem har även en kvick och syrlig humor, ett förakt för det traditionella och en kärlek som tar med dem – och oss – på en oförglömlig resa. Filmen var verkligen gripande men ändå rolig då Gus hela tiden var en glad person! Filmen är verkligen romantisk och har ett så vackert budskap, man blir tårögd och man hörde personer i publiken både snyfta, gråta och storböla inne i salongen och t.o.m. jag som aldrig gråter för en film fällde ett par tårar. Men filmen är inte bara sorglig, den är faktiskt mest fin och rolig! Så jag rekomenderar den verkligen, det är en så skön känsla man får när man ser den och efter den. Hazel som är tjejen med cancer i sina lungor spelas av fina Shailene Woodley (samma tjej som spelar Tris i Divergent) och Gus som är den glada killen i filmen spelas av supersöta Ansel Elgort vilka båda verkligen gör dessa roller helt perfekt!

BILD 1: Endel av gårdagens frukost. BILD 2: Mitt fika till bio med b.la mina Popcorn

Gårdagens lunch med Johanna på Java i Örebro. Jag brukar alltid ta och blanda min egen sallad i deras salladsbar, dem har så sjukt mycket gott att välja på! Så denna gång tog jag b.la. Majs, Ärtor, Rödlök, Tomat, Keso, Kyckling, Räkor och Ananas. Min kompis Johanna tog också nått gott såsom Bakad potatis med Kyckling :)

Idag blir det lite lugnare än igår, ska städa mitt rum då det ser ut som en bomb för att igår fick jag bara slänga in allt i mitt rum för jag hade inte tid med annat xD Ska även ta mig till gymmet och kanske baka något samt att det förhoppningsvis kommer ett paket på posten idag eller inom kort :)

Men nu ska jag plocka undan efter mig för att sedan göra mig iordning. Hoppas ni alla har ett finare väder än vad jag har, här är det mulet och regnar då och då :(
Kram på er alla och ha en fin måndag!<3

örebro, förr eller senare exploderar jag, bio, film, frukost, lunch, popcorn, java, bionarkoman

Trevlig kväll på Makeriet

Igår kväll hade jag och 9 till härliga människor en supertrevlig kväll på Makeriet här i Örebro där vi åt en god 3 rätters middag. Vi fick besök av både min brors släktingar från Västerås och Dubai så det var jättekul att träffa dem igen, senast var förra julen. Totalt var vi 10 personer och vi alla blev bjudna av min brors Mormor (vi har olika mammor så därför har vi inte samma släkt) så alla var nöjda xD. Vi åt på vår favorit restaurang om man nu ska lyxa, Makeriet och alla tyckte verkligen om den. Jättemysigt ställe med fin inredning och supertrevlig personal som serva en hela tiden. Ett ställe jag verkligen rekomenderar om man ska äta fint i Örebro eller om man vill till en fin bar.

Vi fick 4 rätter, under tiden vi väntade på vår Förrätt så kom dem in med en överraskning, typ en kräm/röra med Lax, Kräftor och Räkor :) Förrätten var Rökt Anka med Sesam samt en Kimchi med Jordgubbar. Huvudrätten var Piggvar med Sparris, Vitlöks-Creme, Pilgrimsmussla, Löjrom och Skummat vitvin samt fin Potatis på sidan av med mera. Efterrätten så tog jag en Ostdessert med 4 fina olika Ostar med hemmagjort Frukt-Knäckebröd samt Fikonmarmelad. Allt smakade så gott! Två av oss tog Serloin (kött) och dem bitarna var oxå superfina så även kött på detta ställe är en höjdare :)

Så vi hade en trevlig kväll ute och vi snacka och umgicks hela kvällen, alltid kul med sånt här och dem från Dubai är lite extra kul då tjejen är ursprungligen från Sverige och är släkt med min bror men jobbar där och hennes kille är från England men jobbar också i Dubai nu så med honom får man prata engelska. Men han försöker lära sig svenska och kan lite men det låter så kul när han försöker utala svenska ord xD Iallafall, vi kom hem rätt sent och dem skulle köra tillbaka till Västerås.

Idag blir det en fullspäckad dag också, först nu på morgonen ska jag ut och dela ut reklam (hoppas det inte regnar!!!!) sedan ska jag in och lasta in vagnen och sedan skynda mig ner till stan för att träffa min Habibi Johanna för att äta lunch och prata om min London resa samt hennes sommarjobb medmera. Sedan måste jag hem igen och dela ut mer reklam, avrapportera och sedan laga middag för att sedan dra mig ner till stan igen för att gå på bio med min Stjärna Najda. Vi ska se "Förr eller senare exploderar jag" :) Den verkar så sjukt bra men sorglig.

Så nu ska jag göra mig iordning för att sätta igång med dagen, hoppas ni alla får en fin dag!
Kram på er alla fina!

Makeriet, örebro, middag, bio, fin restaurang, finmat, restaurang, rekommenderar, dubai, england, sverige, mat, piggvar,

Lördag...

God morgon alla fina! Idag blir det en fullspäckad dag, ska både dela ut reklam på eftermiddagen, städa, försöka baka lite, ner till stan och ikväll blir jag, brorsan, A och 7 till bjudna på middag på en fin restaurang "Makeriet" här i Örebro vilket ska bli kul och trevligt, blir typ 3 rätters :) Börjar dagen iallafall med en god frukost framför lite Transformers xD En stor skål med lakosfri Verum Yoghurt toppat med Kanel, 2 smulade Dinkelkakor, Clementine och Stevia Strö samt Äpple, Ägg, Riskaka, Dinkelkakor med Kalkon och en Celsius. Celsius var något av de saker jag saknade i London samt ägg till frukosten xD

2 bilder från gårdagen :) BILD 1: Del av gårdagens frukost BILD 2: Ett snacks i form av Hallon-Proteinfluff gjort på Fitnessguru One Whey Isolate French Vanilla och toppat med Havrehjärtan samt en Celsius.

Dem som känner mig vet att jag är en riktig filmnörd, jag älskar att gå på bio och att se på film! Just nu och snart är det väldigt många filmer på bio jag vill se såsom "Förr eller senare exploderar jag", "Transformers 4: Age of extinction" med mera och "22 Jump Street" såg jag förra veckan! Den var så sjukt rolig! Dessutom är Channing Tatum för snygg xD Men den filmen var grymt bra så den rekomenderar jag verkligen, även föregångaren "21 Jump Street" :)

Nu ska jag ta en promenad innan jag tar och sätter igång med allt jag ska göra idag :)
Kram på er alla och ha en fin lördag!<3

frukost, celsius, celsiussverige, laktosfritt, 22 jump street, fitnessguru, proteinfluff, stevia, proteinbites, bio, lördag, christinamodigh, instagram, channing tatum, one whey,