Jobbdag :)

Hej alla fina! Hoppas ni haft en bra dag, själv har jag jobbat och städat väldigt många burar. Djuren kräver mycket där jag sommarjobbar, men de är söta! Speciellt Leguanen Lennart och Åsnorna Tingeling och Lilleman. Iallafall så har dagen varit okej, väldigt trött men slutade som vanligt vid 16 och kom hem vid 17:15 så har efter det har jag bara ätir, duschat, städat lite i mitt rum samt gjort iordning för morgondagen. När jag kom hem och äntligen hade Wi-Fi så hade ett par på instagram taggat mig då de använt mina recept, så tänkte visa några här :) 3 av dem var några som taggade mig idag och en var för ett tag sedan.

BILD 1: Visar @toosweetforsugar som bakat mitt Proteinbröd och åt som ett gött mellanmål tillsammans med annat gott såsom Proteinbar från Fitnessguru, Salami osv BILD 2: @mikrovio toppade sin sallad med blåbär efter att sett att jag gjort det! Gulligt att du taggar mig och provade :) BILD 3: Visar gulliga @startingtofightfitlife som gjort mina Ugnsbakade Tonfisk-Kikärtsbollar och BILD 4: Visar @jess.strand som bakat mina PB2 Vanilla Soft Cookies :) Tack alla för dessa fina bilder, så kul att se!

Detta var min matlåda och snacks till jobbet. Lunchen var Tonfiskbollar, stekta grönsaker med massor av kryddor, keso, tomat och sallad i botten och andra snacks såsom Celsius, Protein Muffin, Kvarg och Nektariner. Vi har en halvtimmes lunch vid 12 och två raster på 15 minuter där vi tar ett snacks, så en vid 10 och en vid 14.Så mycket gött fika ska man ha ;)

Just nu har jag gjort iordning allt och satt mig i soffan för att knappa på datorn, telefonen och se på TV resten av kvällen, så trött! xD Bara 2 dagar till helg! Vad jag vet nu är att jag ska ut på bio igen på fredag, nu med min bästis Najda som kom tillbaka från Bosnien igår<3 Ska bli kul och vi ska ta och se Guardians of the Galaxy samt äta ute innan. Längtar då jag saknat henne! Iallafall, bilderna ovanför är min frukost part 1 (bild 2) med den dagliga Vanilj-Proteingröten som jag aldrig tröttnar på toppad med Keso, Peanutbutter, Blåbär och Jordgubbar... Mums!!! Och bild 1 är mitt snacks i kväll, en Proteinbar från Fitnessguru och Bananchips från Greenday.

Kram på er alla fina! Ha en toppen kväll!<3

Så jä#¤% trött!

Idag var det en hård och lång dag (vilket alla dagar kommer vara på jobbet), alla djur kräver sitt och tiden går till att städa, mocka, diska, ge vatten, fylla på mat, sopa, ta ut och in åsnorna samt höns+kalkonerna samt andra uppgifter. Idag skulle kalkonerna vingklippas (rymde nästan över stängslet, några gjorde även det) och fåren skulle flyttas från ena hagen till en annan. Idag behövde vi även grundstäda råttburarna vilket inte var så trevligt xD Så man är rätt muck och trött påvägen hem, måste först gå en bra bit för att ta en buss in till stan för att sedan ta cykeln från resecentrum hem till mig som är en bit det också xD Men jaja, jobbigt men rätt "kul", trevlig personal och snälla djur samt att de andra två sommarjobbarna också är riktigt trevliga. Har nog blivit mest kompis med katten Moa, hunden Laika och Leguanen Lennart xD Okej, Lennart är som en sten och sitter alltid på matskålen när jag ska fylla på den, så får liksom vicka och putta lite på honom xD De mest otrevliga uppgifterna är nog att städa höns/kalkon burarna, ge reptilerna småkryp (mjölmaskar, syrsor osv) och de roligaste uppgifterna är nog att ta hand om åsnorna, Lennart och att ta hand om gnagarna :) Bäst av allt är rasterna då jag kan mysa med katterna och hundarna xD<3
Nån visste att jag hade en firre i matlådan xD Fint sällskap iallafall under lunchen :) Katten heter Moa och ser nästa ut som min katt jag hade för ett par år sedan, superfin och jättesnäll! Så gosig! Min lunch var en god sallad med Tomat, Jorgubbar, Kikärtor, Fisk med Citron-PepparSalt, Keso samt efterrätt i form av Citron-Lime Kvarg, Persika och Cola Zero xD Nästan ett måste nu på sommarn! Har även med mig lite mellanmål då vi får två raster på 15 minuter, en på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Sorry men har inte haft tid att ta så mycket bilder, mest på katten men här är iallafall två av dem gigantiska kaninerna (och katten som väntade när jag kom på morgonen) Verkligen så söta och fina djur, men även endel man inte alls tycker om (typ Grå Jako fåglarna som gör mig döv! xD)

Två rätt bra bilder som beskriver mitt liv xD Tror endel känner igen sig xD

Så kom hem vid lite efter 17 (slutade 16) och har i princip bara ätit, duschat, gjort i ordning matlåda och mellis till imorgon, städat i ordning i rummet och nu kommer jag inte resa mig förrän jag ska sova! xD Så lite tid framför datorn, telefonen samt musik i öronen blir kvällens nöje<3 Mitt kvällsfika blev b.la. Proteinchips med Peri Peri Chili smak från Proteinbites (ja dem är starka men goa!) med frukter och endel av min frukost var Vanilj-Proteingröt gjord på Fitnessguru One Whey Isolate toppat med Keso, Blåbär samt serverat med annat gott såsom mitt Proteinbröd med Kalkon, Celsius, Frukter och Ägg.

Hoppas ni alla haft en toppen dag! Kram på er alla fina!<3

sommarjobb, katt, katter, kanin, kaniner, sallad, lunch, frukost, roligt, cheatclean, keso, kvarg, fitnessguru, proteingröt, proats, gröt, one whey, one whey isolate, proteinbröd, blåbär, jordgubbar,celsius, celsiussverige, christinamodigh, instagram, proteinbites, frukt, sommar, jobba, trött, sova

Jobb

Goo kväll allihopa! Idag var det min första dag på jobbet (sommarjob) på Kvinnersta skolan med att sköta om alla deras olika djur, kul men mycket skit! xD Fanns mycket olika djur såsom Åsnor, Kor, Får, Hönor, Kalkoner, Marsvin, Chinchillor, Kaniner, Möss, Hamster, Råttor, Ormar, Ödlor, Sköldpaddor, Groddor, Insekter, Fiskar, Fåglar, Katter och Hundar. Jättesnälla och fina djur samt trevlig personal. Mycket att göra och mycket jobb så nu är jag helt slut! Får gå upp riktigt tidigt (innan 5) för att hinna med de 2 olika bussarna xD Jaja, tur att jag är morgonpigg. Det vi gör är att städa hos djuren, mocka, byta vatten, mata med mera.
Några fina djur från jobbet! Katten heter Moa och var så snäll!<3 Leguanen heter Lennart xD
Min lunch (bild 2) på jobbet, en sallad med Jordgubbar, Blåbär, Tomat, Keso, Kyckling och Kvarg, Äpple och Sprite Zero xD Bild 1 är min goa middag på Paulunsdeli, var så trött efter jobbet (plus att jag missade bussen) och orkade inte laga mat så detta rädda mig, en god mix av Räkor, Paprika, Keso med Avokado, Tomat och Rödlök, Syrade Morötter, Rödbeta med Valnötter, Vattenmelon och Sallad.

Två matbilder från dagen, min frukost part 1 och mitt kvällsfika i form av Jordgubbar, Questbar och en Pepsi Max (var jag värd efter idag xD)

Nu blir det att göra iordning för morgondagens jobb och sedan blir det att däcka i soffan tills det är sängdags! Kram på er alla och hoppas ni haft en toppen dag!